Які канали найбільших олігархічних медіагруп Ланет буде зобов'язаний відключити?

У середу, 14 грудня 2016 року, відбулася дискусія на тему «Обмеження доступу українців до центральних телеканалів: хто залишиться у виграші?»,...

Які канали найбільших олігархічних медіагруп Ланет буде зобов'язаний відключити?

Подію організувала громадська організація «Інтерньюз-Україна», оскільки стурбована низкою негативних наслідків пролобійованого олігархічними медіагрупами Закону України «Про телебачення і радіомовлення», серед яких:

  • Чи ляже оплата ТБ продукту на споживачів?
  • Чи призведе прийняття обговорюваного Закону до відтоку глядачів у «сіру зону»?
  • Чи враховують сторони конфлікту інтереси глядача і суспільні інтереси або ж усе вже на стадії безпринципної війни?

Федір Гречанінов (StarLightMedia), у першому слові, намагався навішати локшини представникам ЗМІ і донести до них нібито істину ситуації, де сказав, що МГ збираються брати гроші з провайдерів за контент, але «українські канали не стануть платними для глядача», «якщо провайдер вважає, що канали не потрібні його абонентові, він ні до чого не зобов'язаний, якщо потрібні, то зобов'язаний платити за контент», «тепер провайдер сам повинен вирішити, що буде дивитися його абонент», і кульмінація виступу – «провайдери – бар'єри між телеканалами і глядачами», «деякі провайдери вимагають гроші за те, що вони показують телеканали їх медіагрупи». Також представник StarLightMedia чомусь заперечував ультиматум про обов'язкове входження усіх каналів медіагрупи в соціальний пакет...

Щодо того, чому теза: «українські канали не стануть платними для глядача!» – не правдива, відповідаємо: тому що не зможуть провайдери оплачувати виставлені медіагрупами цінники, це однозначно призведе до підняття тарифів для глядачів.

Вступну промову модератор Олександр Півнюк почав з очевидної тези, яка розпалила суперечку між представниками провайдерів та єдиним представником медіагруп в особі StarLightMedia: «ТБ завжди було платним, тому що споживачі залишають гроші в тих же супермаркетах за рекламу, яку транслюють канали».

Діюча світова практика: якщо канал платний, реклами на ньому немає; якщо ж це комерційний канал (з рекламою), провайдери отримують продукт телекомпанії безкоштовно.

Олександр Федієнко (Голова Правління ІнАУ) зайняв нейтральну позицію щодо прийнятого Закону: «Найкращий вихід - платити за канали, які абоненти дійсно дивляться», – але все ж додав: «Медіагрупи з контентом каналів – полиці з ковбасою (рекламою – прим. редактора). Споживач купує ковбасу – МГ отримує гроші з продажів».

На конференції був представник Спільноти кабельного ТБ України з Одеси Олександр Швець. Він підняв питання інформаційної безпеки і розповів присутнім про те, що володіє інформацією про готовність РФ приймати українського глядача у своєму інформаційному просторі. «Ми самі женемо абонента дивитися ці телеканали!» – підсумував Олександр.

Джордж Жембері (Генеральний директор компанії Воля) зазначив, що вони завжди «ЗА» зміни, але тільки за ті, які допомагають налаштувати порядок на ринку послуг. У Волі згодні платити за канали, але якщо надійдуть пропозиції, які будуть однаково вигідними як для МГ, так і для них.

Підсумок конференції — питання про відключення каналів медіагруп провайдерами залишається відкритим.

Зі свого боку, ми продовжуємо закликати медіагрупи відмовитися від стратегії ультиматумів і перейти до конструктивних переговорів щодо усунення кабальних умов, що перешкоджають підписанню договорів.

Дотримуючись законодавства, наводимо перелік медіагруп, з якими на 16 грудня у нас не підписані нові договори і канали яких ми будемо зобов'язані відключити, у разі недосягнення угод до початку 2017 року:

  • StarLightMedia (СТБ, Новий канал, ICTV, М1, М2, QTV)
  • 1+1 media (1+1, 2+2, TET, Бігуді, ПЛЮСПЛЮС, УНІАН ТБ)
  • Медіа Група Україна (Україна, НЛО TV, Індиго)
  • Inter Media Group («Інтер», НТН, К1, К2, Мега, Піксель, Zoom, Enter-фільм, Інтер+)

Більш детально на сайті.