Інструкція до системи нічного бачення для військових водіїв «Сич»

Сич — це проста система нічного бачення для військових водіїв, які змушені керувати автомобілем вночі з вимкненими фарами. Маючи необхідні матеріали та обладнання, цю систему можна зробити самотужки.

Що для цього знадобиться:

  • камера з інфрачервоною підсвіткою;
  • екран для виведення зображення;
  • магніти для кріплення камери до корпусу авто;
  • кабелі живлення, двосторонній тонкий скотч для з'єднання окремих елементів між собою.

Живлення відбувається через звичайний автомобільний прикурювач.

Характеристики всіх елементів системи

Камера з ІЧ підсвіткою:

  • аналогова провідна (наприклад, 2 МП Starlight HDCVI відеокамера Dahua DH-HAC-HDW2241TP-A 2.8 мм), чутливість матриці — 0,004 LUX;
  • кут огляду — 2,8 мм;
  • відстань покриття інфрачервоного променя — 30-50 м (для їзди на швидкості до 50 км/год).

Магніти: неодимові 4-6 шт.

Металевий кутик перфорований — буде використовуватись, як основа для монтажу камери до даху авто.

Монітор автомобільний для камери заднього виду

  • діагональ — 7 дюймів
  • роздільна здатність — HD/FullHD (в нашому випадку 800*480);
  • робоча напруга — 12V.

4-контактний роз'єм з'єднувальний (4pin), пара – циліндричний з'єднувальний роз'єм mini XLR чотириконтактний, призначений для швидкого та надійного з'єднання кабелів, проводів.

Дроти: подвійний екранований аудіокабель 2,5 м.

Штекер для автомобільного прикурювача з дротом.

Кнопка: будь-яка звичайна з електро-/радіомагазину. Краще, щоб була з корпусом, що приховує контакти. Може бути двоконтактна (без підсвітки), або триконтактна з підсвіткою.

Маніпулятор регулювання яскравості монітора — потенціометр 5-10 кОм + коліщатко (ручка для потенціометра).

Особливості монтажу системи

1. Спершу потрібно розібрати обрану вами камеру, дістатись до внутрішніх плат та від’єднати конектор кабелю від конектора на платі.

Кінець від’єднаного кабелю разом з конектором необхідно буде відрізати під корінь. Довжина відрізаного шматка має бути не менше ніж 5 см. Цей відрізаний шматок кабелю з конектором поки відкладаємо. Пізніше його будемо підключати.

2. Також на платі є під’єднані два тонких білих дроти до роз’єму з назвою LED. Ці дроти для інфрачервоної підсвітки. Один із них необхідно відрізати біля конектора (зробити, як на фото нижче). Це робиться для того, щоб в майбутньому мати можливість управління ІЧ підсвіткою:

3. Беремо наш подвійний аудіодріт та розрізаємо його навпіл. Краї розрізу зачищаємо та до кожного з них під’єднуємо наші 4-контактні роз'єми.Вони виглядають так:

Це необхідно, щоб під час збірки системи вам не доводилось протягувати через все авто цілий довгий дріт. Повірте, так зручніше.

4. Наступний крок вимагатиме розуміння схеми (буде нижче) та спаювання дротів, про які ми казали раніше: беремо відрізаний шматок дроту з конектором та припаюємо його до купленого подвійного екранованого аудіокабелю. Конектор вставляємо на його законне місце. Також в цей подвійний екранований дріт підпаюємо відрізаний білий дріт.

Має виглядати ось так:

5. Далі займемося монітором. Для більш зручного регулювання яскравості монітора необхідно під’єднати до нього маніпулятор регулювання — його роль виконуватиме потенціометр з радіомагазину.

В залежності від діаметру вашого потенціометра, в задній кришці монітора необхідно зробити отвір, через який і буде закріплено маніпулятор. Зробити отвір можна свердлом необхідного діаметру або паяльником, якщо нема свердла необхідного діаметру.

Ось так виглядає маніпулятор регулювання яскравості з зовнішньої сторони задньої кришки монітора:

6. З внутрішньої сторони задньої кришки монітора прикріпляємо основну частину нашого регулятора яскравості (на фото нижче — круглий елемент золотистого кольору ліворуч згори). Від нього підключаємо два дроти, які будуть під’єднані до жовто-прозорого шлейфу, що йде від зеленої плати до матриці монітора (схема буде нижче).

7. Наступний крок – під’єднати всі дроти до нашої кнопки. Вона виглядає ось так:

У нижній частині корпусу кнопки робимо отвір (можна також використовувати свердло). Через цей отвір всередину підводимо дріт живлення з нашого штекера для прикурювача, дріт, що йде від монітора, та дріт, що йде від камери. Під’єднуємо дроти до конекторів кнопки теж згідно зі схемою (буде нижче).

Загалом має виглядати так:

Вигляд готової кнопки з усіма підведеними дротами:

8. Система змонтована, ви перевірили, що все працює. Час кріпити це все на авто. Для цього нам потрібен металевий кутик та неодимові магніти:

Кріпимо камеру та магніти до кутика. Після цього ця конструкція встановлюється на дах вашого авто.

Монітор можете монтувати в авто там, де зручно, аби вистачало довжини дротів. До монітора завчасно приклеюємо пластиковий козирок. Його потрібно зробити своїми руками з, наприклад, пластикової папки для документів.

Виглядає так:

Штекер вставляєте у прикурювач, і система готова.

Додаткові рекомендації щодо монтажу:

  • Для більш комфортного користування можна додати пластиковий козирок над монітором зі звичайної канцелярської папки та припаяти маніпулятор регулювання яскравості екрану.
  • Рекомендуємо встановлювати камеру на дах автомобіля так, щоб в кадр потрапляв край капоту. Це дозволить краще орієнтуватись.
  • Також варто пофарбувати камеру в темно-зелений матовий колір для маскування. В жодному разі не використовуйте чорний колір фарби.

З покроковою інструкцією до системи нічного бачення для військових водіїв «Сич» у форматі PDF можна ознайомитись тут.